Демократична школа

 

Вправа  з математики "Світло в кожному домі"

П.І.Б. автора/ки (співавторів) 

Єрмошкіна Любов Михайлівна

Назва вправи

“ Світло в кожному домі ”

Стислий опис вправи (про що і для чого ця вправа? 1-2 речення)

Вправа дасть можливість сформувати поняття в учнів про необхідність та раціональне використання електроенергії,та витрати коштів на оплату електроенергії

Використані джерела

Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. Посібник для вчителя для реалізації наскрізної тематичної лінії “громадянська відповідальність” в оновлених шкільних програмах для 5-9 класів. / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Європейський центр ім. Вергеланда – Київ, 2017 – 136 с.

Предмет

Математика

Клас

1 клас

Тема уроку

 

Вартість.Співвідношення між одиницями вартості.

Мета вправи

 

Сформувати поняття про сімейний бюджет та вміння раціонально витрачати сімені кошти,раціонально використовувати енергоресурси.

Ключова складова громадянської компетентності

Громадянська відповідальність,аналітичне та критичне мислення

Додаткова/і складова/і компетентності (1-3, не більше)

 

Ощадливість і поміркованість,вміння аргументувати свою думку,вміння співпрацювати в команді

Очікувані навчальні результати учнів (чого саме навчаться учні, виконавши цю вправу?)

Учень бере зобов’язання та несе відповідальність за власний вибір щодо бережливого використання енергоресурсів та власного сімейного бюджету; поважає думку інших; виявляє готовність співпрацювати

Навчальні результати з програми навчання

 

Формувати в учнів уміння визначати у числах кількість розрядних одиниць розрядів,додавати і віднімати одиниці вимірювання вартості,творчо працювати над задачею,розвивати кмітливість,логічне мислення,розв’язувати сюжетні задачі на розпорядження власними фінансами,усвідомлювати необхідність особистої відповідальності.

Тривалість вправи (у хвилинах)

20  хвилин

Необхідне обладнання / матеріали, облаштування класу, тощо

Танграм

Інструкція для проведення вправи

1.Прошу учнів пригадати,яку роль в їхньому житті відіграє електроенергія?Які потреби сучасної людини допомагає задовольнити її використання?

2.Пояснюю,що виробництво електроенергії потребує значних економічних затрат,і що кожна родина витрачає певну частку сімейного бюджету на оплату електроенергії.

3.Пропоную  учням розв’язати задачі зі змістом про використання коштів.

4.Обєдную учнів в 2 групи. Кожна група отримує танграм ,і вчитель пропонує трішки пофантазувати і відповісти на наступні питання:

- За допомогою чого виробляється електроенергія в природі?

- Які електричні прилади ви використовуєте в побуті?

Питання для обговорення

 

1.Для чого потрібна електроенергія людям?

2.Чи ощадливо ви використовуєте енергоресурси?

3.Чи допомагає це зберегти сімейний бюджет?

4.Чому потрібно зберігати електроенергію?

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Працювати з танграмом було важко чи цікаво?

3.Чи будете ви долучатися до збереження сімейного бюджету,зменшивши використання електроенергії вдома?

 


Вправа з природознавства  "Пошуки краплинки"

П.І.Б. автора/ки (співавторів) 

Єрмошкіна Любов Михайлівна

Назва вправи

“Пошуки краплинки”

Стислий опис вправи (про що і для чого ця вправа? 1-2 речення)

Вправа допоможе учням висловити своє  бережливе ставлення до води та всього живого,формувати екологічну культуру

Використані джерела

Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. Посібник для вчителя для реалізації наскрізної тематичної лінії “громадянська відповідальність” в оновлених шкільних програмах для 5-9 класів. / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Європейський центр ім. Вергеланда – Київ, 2017 – 136 с.

Предмет

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

Клас

1 клас

Тема уроку

 

Вода-чарівниця

Мета вправи

 

Розвивати мовлення та творчі здібності учнів,виховувати любов до природи,бережливе ставлення до води, усвідомлення важливості охорони довкілля

Ключова складова громадянської компетентності

Громадянська відповідальність, повага, свідомість

Додаткова/і складова/і компетентності (1-3, не більше)

 

Критичне та аналітичне мислення,комунікативні навички

Очікувані навчальні результати учнів (чого саме навчаться учні, виконавши цю вправу?)

Учень бере зобов’язання та несе відповідальність за власний вибір,поважає думку інших,виявляє готовність співпрацювати

Навчальні результати з програми навчання

 

Учень:

Має уявлення про воду,розповідає як людина використовує воду,установлює найпростіші взаємозв’язки в неживій та живій природі,и організмами і навколишнім світом,виконує дії за алгоритмом,обмірковує результати,робить висновки,фіксує результати досліджень(експериментів)

Тривалість вправи (у хвилинах)

15 хвилин

Необхідне обладнання / матеріали, облаштування класу, тощо

Ватман(4 штуки),малюнки на тему «Вода»,клей ПВА

Інструкція для проведення вправи

1.Вчитель обєднує здобувачів освіти в 2 групи.

2.Кожна група отримує індивідуальне завдання:

    1 група -потрібно вибрати та наклеїти,ті малюнки,які відповідають на запитання «Для чого потрібна вода?»( для приготування їжі,для використання в побуті,для живої природи та інше).

    2 група - потрібно вибрати та наклеїти,ті малюнки,які відповідають на запитання «Як зберегти воду?»(економне ставлення до води).

3.Після того,як учні виконають практичне завдання і зроблять фотоколажі,кожна група презентує свою роботу та обмінюються інформацією.

4.Вчитель стежить за правильністю виконання завдання,та за правильністю побудови речень під час презентації.

Питання для обговорення

 

1.Для чого потрібна вода?

2.Чому не можна забруднювати водойми?

3.Як ви розумієте вислів «економне ставлення до води»?

4.Чи потрібна вода для неживої природи?

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Чи було вам важко визначитись з вибором правильних малюнків до вашого питання в створенні
фотоколажу? Чому?
3. Яке значення має правильний економічний та екологічний підхід використання води у житті людини?


Вправа з читання  "Долоні"

П.І.Б. автора/ки (співавторів) 

Єрмошкіна Любов Михайлівна

Назва вправи

“Долоні”

Стислий опис вправи (про що і для чого ця вправа? 1-2 речення)

Вправа допоможе учням висловити своє ставлення до однокласників,учні матимуть можливість сформувати поняття «справжній друг»

Використані джерела

Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. Посібник для вчителя для реалізації наскрізної тематичної лінії “громадянська відповідальність” в оновлених шкільних програмах для 5-9 класів. / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Європейський центр ім. Вергеланда – Київ, 2017 – 136 с.

Предмет

Навчання грамоти(читання)

Клас

1 клас

Тема уроку

 

Закріплення звукового значення букви «ша». Опрацювання тексту «Привіт,Сашку!».

Мета вправи

 

Вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих,сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей,допомогти усвідомити значимість словосполучення «справжній друг»

Ключова складова громадянської компетентності

Громадянська відповідальність, повага, свідомість

Додаткова/і складова/і компетентності (1-3, не більше)

 

Повага до людської гідності; критичне та аналітичне  мислення,готовність співпрацювати

Очікувані навчальні результати учнів (чого саме навчаться учні, виконавши цю вправу?)

Сприяти виникненню дружнього колективу в класі,учні навчаться товаришувати,поважати думку іншого,більш критично ставитись до власних вчинків

Навчальні результати з програми навчання

 

Учень:

Висловлює власне ставлення до прочитаного:хороший/поганий вчинок,хто сподобався/ не сподобався в творі,які епізоди найбільше запам’яталися,вразили.Збагачує словниковий запас учнів, формує усні мовленнєві навички

Тривалість вправи (у хвилинах)

10  хвилин

Необхідне обладнання / матеріали, облаштування класу, тощо

Кольоровий аркуш паперу,ножиці,олівець або ручка,напис на постері «Дерево дружби»

Інструкція для проведення вправи

1. Попросіть учнів розмістити зручно на парті перед собою кольоровий аркуш паперу.

2. Покладіть свою долоню на кольоровий аркуш,так,щоб економно використати цей папір.

3. Візьміть олівець або ручку,в залежності від того чим зручніше вам  буде зробити написи на вирізаній долонці .

4.Обведіть долоню,а потім виріжте свій малюнок.

5. Охарактеризуйте на вирізаній долоні одним словом поняття «справжній друг».

6.Хто з учнів закінчив виконувати завдання,той виходить до дошки,пояснює свій вибір і кріпить кольорову долоньку на постер « Дерево дружби».

Питання для обговорення

 

1.Хто такий «справжній друг»?

2.Чи добре мати друзів?Чому?

3.А яких друзів потрібно остерігатися?

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Чи було вам важко виконати практичну частину завдання?

3.Чи було вам важко охарактеризувати друга одним словом?





Немає коментарів:

Дописати коментар